Notch filter
Henk
2004-11-29 13:58:20 UTC
Hallo, een vraag: ik heb op de antennekabel naar mij 2 x XLT9000 een
notchfilter rond 106 mhz zitten. Maar eigelijk zou ik er ook nog één
moeten hebben voor een datasignaal op 169.750. Hou ik dan nog voldoende
signaal over? Hoe moet ik dat zien?

Mvg, Henk
unknown
2004-11-29 19:09:28 UTC
Post by Henk
[...]
Je zou ook nog een zuigkring filter kunnen gebruiken. Zo'n filter is veel
nauwkeuriger op een bepaalde frequentie te pieken.
Het werkt door een BNC -T stuk in je antenne kabel te zetten met daaraan
verbonden een stuk coax dat volgens een bepaalde berekening afgekort is en
"open"is aan 1 kant. Alleen die berekening voor de lengte van het stukje
coax ten aanzien van de te filtereren frequentie weet ik niet goed meer,
mogelijk zijn er lezers in de nieuwsgroep die me/ons hier verder mee kunnen
helpen.

groeten John R
Johan Beck
2004-11-29 19:18:50 UTC
Post by unknown
[...]
Vanuit het hart van het T stuk gezien is het de lengte van de kwart golf van
de storende frequentie gedeeld door 0.66 als het om dunne RG58 coax gaat.
Voor Rg-213 geldt 0.91.
Post by unknown
groeten John R
Groet, Johan
unknown
2004-11-29 19:43:53 UTC
Post by Johan Beck
Post by unknown
[...]
Post by unknown
groeten John R
Groet, Johan
Ik kon de oude Scansearch zo snel niet meer vinden waar dit eens in
beschreven stond :):)

groeten John R
Henk
2004-11-29 19:44:01 UTC
Post by Johan Beck
Vanuit het hart van het T stuk gezien is het de lengte van de kwart
golf van de storende frequentie gedeeld door 0.66 als het om dunne
RG58 coax gaat. Voor Rg-213 geldt 0.91.
Bedankt voor de tips!

Mvg, Henk de Mooij